Infolinka (všední dny 8.30–15 h)
541 212 450
Infolinka (všední dny 8.30–15 h)
541 212 450

Jak odstupovat od smlouvy

Může se stát, že vám objednané zboží nebude vyhovovat. V tomto případě nás kontaktujte a společně vymyslíme nejlepší možné řešení. Výměnu zboží nebo vrácení peněz zajistíme bez zbytečných průtahů.

Kdo a kdy může odstoupit

Občanský zákoník vám dává právo odstoupit od kupní smlouvy a vrátit nám zakoupený produkt, a to za těchto podmínek: 

  • produkt jste objednali na dálku, tj. přes internet nebo telefonicky
  • produkt jste zakoupili jako spotřebitel, nikoli „na firmu“ 

Dva týdny na ujištění

Zákon požaduje možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů. V této lhůtě nám můžete produkt vrátit a získat zpět plnou částku, pokud je nepoužívaný, zcela nepoškozený, čistý, kompletní (včetně příslušenství a dokumentace).

Lhůta se počítá od následujícího dne po převzetí produktu. Za určitých podmínek můžete získat i 30 dnů na odstoupení (viz níže).

Vyzkoušet neznamená používat

Uvedená lhůta slouží k tomu, abyste si mohli zakoupený produkt důkladně prohlédnout, vyzkoušet si funkce, které jsou pro vás důležité, a ujistit se tak, že jste si správně vybrali. Je to podobné, jako když vám prodavač v kamenném obchodě předvede elektrospotřebič nebo si v kabince vyzkoušíte oblečení.

Smyslem tohoto opatření není dělat z internetových obchodů půjčovny. Pokud budete produkt používat, může dojít ke snížení jeho hodnoty a tím pádem i snížení částky, kterou vám v případě odstoupení od smlouvy vrátíme. 

Jak produkt včas a bezpečně vrátit a co s případným dárkem

Spolu s informací o vašem odstoupení od smlouvy nám samozřejmě musíte dodat vrácený produkt. 

Nezapomeňte produkt správně zabalit, aby se cestou k nám nepoškodil. Přibalte k němu doklad o tom, že jste ho koupili u nás. 

Jestliže jste od nás k zakoupenému produktu obdrželi dárek a nákup tohoto produktu jste si rozmysleli (odstupujete od smlouvy), s produktem musíte vrátit i daný dárek. 

Vše prosím zašlete nebo dovezte na naši adresu: 

ProAlergiky
Reklamační oddělení
Olomoucká 3419/7
618 00 Brno-Židenice

Pokud produkt posíláte, balík doporučujeme pojistit na hodnotu produktu. Dopravné platíte vy – neposílejte zásilku „na dobírku“.

→ Může se hodit: Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy

Kdy vám vrátíme plnou cenu

Do 14 dnů od vašeho odstoupení od smlouvy na vámi uvedený bankovní účet vrátíme celou cenu produktu, a to za těchto podmínek:

  • produkt jsme od vás obdrželi v původním stavu, tj. bez známek opotřebení, poškození a znečištění (totéž se týká i případného dárku, který jste k produktu získali)
  • u produktu nechybí žádné dodané příslušenství ani dokumentace (návod, servisní informace apod.)

Prodloužená 30denní lhůta od ProAlergiky

Náš e-shop vám dává dalších 16 dnů navíc na vrácení nevyhovujícího produktu. Platí stejná pravidla jako u zákonné 14denní lhůty, jen se dvěma upřesněními:

  • Produkt musí být opravdu nepoužitý, zkrátka jako zcela nový. My to poznáme. :-)
  • Produkt je potřeba vrátit v nepoškozeném originálním obalu.

Každý požadavek zákazníka posuzujeme individuálně a hledáme řešení spravedlivé pro obě strany. 

Jak produkt uvést do původního stavu

Chcete získat co největší část zaplacených peněz zpět? Tady jsou rady, na co se zaměřit, pokud zvažujete vrácení produktu.

  • U elektrospotřebičů je důležité, aby byly čisté a suché. Pozor zejména na zbytky vody v produktu, které mohou znehodnotit celý produkt nebo rozmočit papírový obal, což může vést k poškození produktu při přepravě. Hodnotu přístroje snižuje i usazený vodní kámen. 
  • Na přístroji ponechejte ochranné folie (bývají na displejích či ovládacích panelech) i případné samolepky z výroby.
  • Na textilním zboží ponechejte štítky či visačky.
  • Zboží vracejte v původním obalu.

Které produkty nelze vrátit

Odstoupení od smlouvy není možné v několika případech, našeho e-shopu se týkají zejména tyto:

  • Produkty nebo jejich části, které jste rozbalili z uzavřeného obalu a nedají se vrátit z hygienických důvodů – zubní kartáčky, inhalační masky, odsávačky hlenů, kondomy, filtry čističek a zvlhčovačů vzduchu apod. Důvod je jednoduchý: Nesmíme ohrozit zdraví zákazníka, který si vámi vrácený produkt koupí. 
  • Produkty, které pro vás byly vyrobeny na zakázku ‒ aktuálně platí pro protiroztočové povlaky nestandardních rozměrů. 

Tip: Čističky, zvlhčovače a další přístroje obsahující filtry je možné vyzkoušet (na krátkou dobu zapnout) i bez těchto filtrů. Stačí je ponechat v ochranném obalu nebo je dočasně vyjmout z přístroje, pokud zabaleny nejsou. 

Přejít na kompletní obchodní podmínky

Ověřeno našimi zákazníky

Kliknutím na pečeť zobrazíte všechny recenze našeho e-shopu přímo na Heurece

Heureka recenze
„Vše ok.“
Ověřený zákazník před 12 hodinami
  • ochota, rychlost
Ověřený zákazník před 2 dny
  • Rychlé doručení, kvalitní zboží a
Ověřený zákazník před 9 dny